2011. június 20., hétfő

Programajánló

Mi várható a héten? Június 20-26.

Tagadhatatlanul itt a nyár és ezzel együtt számos program közül válogathatunk minden héten.
Ez a hét igazán pörgős lesz!

Egy kis ízelítő:

Hétfő
Egy kis túrázással kezdhetjük is a hetet. Magyar Nemzeti Parkok Hete a Balaton-felvidéki Nemzeti Parkban! Kedves táj, jó levegő, napsütés és mozgás!
A június 18-25. között megrendezésre kerülő Magyar Nemzeti Parkok Hete programsorozat a Balaton-felvidéki Nemzeti Parknak "köszönhetően" a Balaton régióban is számos érdekes, természetközeli kikapcsolódási lehetőséget kínál. Június 22-én 10 órától Gyenesdiáson Orchidea túrán vehetünk részt (találkozási hely: Nagymező), másnap pedig betekinthetünk abba, hogy miképpen is történik a denevérek hálózása, megismerkedhetünk a Keszthelyi-hegység odúlakó denevérfaunájával Balatongyörökön 20 órától. Június 24-én a lenyűgözően szép Szent György-hegyen túrázhatunk, végül, de nem utolsó sorban a tihanyi levendulaünnep sem marad el!

Kedd
A zene ünnepe 2011!
A hétfői kirándulás levezetéseként hallgassunk zenét. Adjuk át magunkat a dallamoknak pörögjünk vagy relaxáljunk, zenére minden mehet!
A Zene Ünnepét 1982-ben tartották először Franciaországban. Maurice Fleuret francia zenetudós javasolta, hogy a nyár első napját a világon mindenütt zenével köszöntsék. Az ötlet az akkori francia kulturális miniszter, Jack Lang támogatásával valósult meg. Ma már a Zene Ünnepe európai, sőt nemzetközi méretűvé vált: több mint 100 országban rendezik meg ugyanazon a napon, június 21-én. A Zene Ünnepe a zene valamennyi formájára és stílusára kiterjed. Zeneiskolák, zenei múzeumok nyitják meg Európa-szerte kapuikat, komolyzenei együttesek, jazzisták, népdalénekesek, dj-k és rockzenészek váltják egymást a szabadtéri és a klubszínpadokon. Magyarország 1997-ben csatlakozott a mozgalomhoz, amikor Budapest is aláírta a Zene Ünnepe nyilatkozatot.

Szerda
Ha már ilyen mozgalmasan telik a hét ne is adjunk alább. Nézzük mások hogyan mozognak, mennyire ügyesen tudják bringájukból kihozni a maximumot a Balaton Bike Fest-en (Balatonfüred, Tihany - 2011. június 22. - 2011. június 26.). A nemzetközi szintű bringás fesztivál, idén harmadik alkalommal kerül megrendezésre Magyarországon.

Csütörtök
Június 23.-án rendezik meg a Szent Iván-éj-t, a SóstóiMúzeumfaluban. Tűzgyújtás, kiállítás, hagyományok. Tökéletes nap, hogy rákészüljünk a mozgalmas hétvégére.

Péntek
Ha péntek akkor Múzeumok Éjszakája. A rendezvényben résztvevő múzeumok programokkal és hosszabb nyitvatartással várják az érdeklődőket. Budapesten a rendezvény egységes karszalagbelépővel látogatható, amely a felnőttnek 1400 Ft-ba, a gyermekeknek 600 Ft-ba kerül.

Szombat
Szombaton lássunk egy kis ingyenes programot egy igazi világsztárral... természetesen a Kapcsolat Koncertre gondolok Keshával. A 15. alkalommal megrendezésre kerülő ingyenes T-Mobile Kapcsolat koncert ismét várja a zenét szeretőket vagy csak egyszerűen kikapcsolódni, bulizni kívánókat!
A koncert időpontjaés várható időtartama: 2011. június 25. szombat ,18.00–22.00 óra . Helyszín: '56-osok tere (volt Felvonulási tér). A színpad a Városligeti fasor magasságában épül fel, és a Hősök tere felől lesz látható.

Vasárnap
Most már tényleg pörögtünk egész héten, úgyhogy itt az ideje a lazulásnak. Mindent a szemnek! Paint Up! - Visualpower virtuális-épületfestő verseny. A 3 perces, zenei aláfestéssel ellátott "épületmozgató" animációkat ez alkalommal a Magyar Tudományos Akadémia Roosevelt téri székházának középső homlokzatára kell elkészíteni.