2013. június 27., csütörtök

Shoptúra - leárazási körkép (fast fashion)

Már a legtöbb márka kirakta a sale/árzuhanás tábláit.
Mikor bemegyek egy boltba szinte csak azt látom, hogy a pirosló cetliknél ott figyel a tömeg nagy része. Ez egyébként teljesen rendben is van, hiszen miért is néznénk meg az új kínálatot ha nagyobb összeget spórolhatunk az akciók keretében. (Talán azért mert van olyan darab, ami olcsóbb, mint az akciós csak jobb a minősége és szebb is?! -akad, de ki kell "fogni"-)


Szóval vissza a leárazásokhoz.

H&M
A H&M-el kezdődött minden. (Mintha ez a márka lenne az origója az akcióknak?!) Tényleg nagyon sok darabot találhatunk nyáritól egészen ősziekig. A kiegészítők terén is széles a választék (táskák, övek, sálak, ékszerek). Nem panaszkodhatunk. Azonban, mint a legtöbb ilyen szuper akciónál, itt is fellép bizony a mérethiány, a gyorsan fogyó árukészlet, az utolsó darabos termékek... rendesen szét kell nézni illetve meg is nézni, mert bizony akadnak hibás áruk is, de ez (sajnos) nem csak a H&M-re mondható el, hanem szinte minden boltra.
A leárazott termékek mennyisége (nem győzöm hangsúlyozni) hatalmas. Szóval ha mást nem is, de 1-1 terméket biztosan találunk ha jól szétnézünk.

Pull and Bear
Az Inditex boltok is mind megkezdték az akciót. Ha igazán szeretnéd követni a jelenlegi trendet akkor itt a helyed. A kínálat nekem most itt tetszett a legjobban. Viszont az árakkal még nem vagyok kibékülve az leárazáshoz képest. Átlagosan minden 4000 Ft volt.

Mango
Alapvetően sokat vásárolok Mangoban, ezért nem szeretek bemenni a "sale" idején, mert majd összeszorul a szívem a leárazott ruhák láttán, tekintve hogy korábban teljes áron vásároltam meg őket. Szomorú, de ez van. Azonban ha tényleg magát az akciót nézem, akkor teljesen jó. Mondhatni fillérekért (nem azért nem, de teljes árhoz képest lényegesen olcsóbban) lehet hozzájutni a kínálathoz.
Egyébként a Mangonál az a szuper, hogy van webshop és ott is megy az akció, boltba pedig ingyen szállítanak. Érdemes kihasználni és nem csak most, hanem akár egész évben.

C&A
A C&A akármennyire is fast fashion, mégsem az a tipikus "rohanjunk neki a divatnak" kategória. Sokkal inkább lehet időt állóbb darabokat kifogni és itt a minőség is (véleményem szerint számos esetben) jobb (sorry). A leárazást természetesen megtalálhatjuk itt is. Egész jó áron lehet hozzájutni remek darabokhoz. Mint említettem ha a legtrendibb fiatal divatot keresi valaki, akkor most ne ide jöjjön, viszont minden más esetben ajánlom.

Stradivarius
Beléptem az üzletbe és kb csak a legvége nem piroslott. Jó ha van miből válogatni, de itt kész káosz volt. Mármint az én fejemben, nem is tudtam hirtelen merre menjek. :) Persze azért sikerült szétnézni. Rengeteg top van. Ez volt kb az egyetlen dolog ami megmaradt bennem a boltról. Illetve, hogy volt pár érdekes táska leárazva. Ohh, és igen, hatalmas volt bent a tömeg. Nem véletlen egyébként, mert itt is, mint a Pull and Bear-ben, divatos darabokat találhatunk leárazva.

New Yorker
Nagyon-nagyon sok ruha. Alapvetően is nagy területűek a New Yorker üzletek és ehhez még sok akciós áru is társul. Meglepően nagy mennyiségű bomber dzsekit (de rég írtam le ezt a szót) találtam. Továbbá nagyon nagyok az akciók, tényleg nagyon olcsón (a többihez képest) 1-2 ezer Ft-ért árulnak nagyon sok dolgot.
Nekem ezzel az üzlettel egyébként az utóbbi időben elég szélsőséges a viszonyom. Van amikor meglepően jó minőségű ruhát találok, máskor 2 felvétel után mondhatni, hogy szabályosan leszakad rólam. Szóval ha valaki ide szeretne betérni csak akkor vásároljon, ha tényleg úgy érzi szuper üzletet köt.


Remélem tudtam segíteni. Én igyekeztem tudatosan alig vásárolni, de 1-2 darabnál elcsábultam. A leárazás pszichológiai hatásáról inkább most nem kezdek monológba, csak annyit tennék még hozzá, módjával! :)


4 megjegyzés:

  1. Szia!

    Én a H&M-ben vásároltam 1 hete, egy táska jött velem haza 3000Ft volt (6000 helyett). Itt nincs ilyen bolt és korábban nem is jártam ilyenben, de mikor betértem nem is volt sok időm nézelődni (ment a buszom), a táska elsőre megtetszett, főleg ennyiért. A kasszánál extralassú volt a lány, kb. 12 perc alatt végzett 3 vevővel, pedig az elsőnél és nálam csak 1 termék volt és a másodiknál is csak 3db. Mindenki kp.-t adott, az eladó volt béna. Majdnem visszaraktam a táskát, mert nem volt kedvem lekésni a buszt.
    New Yorkerben egész évben vannak leárazások, csak a dolgok minősége sokszor nem elég jó. Teljes áron szinte soha sem vennék ott ruhát, mert nem ér annyit. A ruhák 60%-át rondán varrják meg, úgy kell vadászni a hibátlan darabokat, az anyag se a legjobb, pedig alapból bejönne nekem az Amisu vonal. Szoktam ott vásárolni, itt kevés a márkabolt, de ha jobban figyelnének a minőségre gyakrabban vásárolnék ott.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban bosszantó, amikor a kasszáknál a sorban kell állni és bizony a H&M-ben rendszeresen tapasztalom, de szerencsére általában viszonylag gyorsan haladnak a sorok és ha sokan vannak újat nyitnak. Ennél csak az rosszabb amikor a próbafülkéknél van sor (ott már párszor feladtam).
      Igen, ahogy írtam is a New Yorkerben kétszer is meg kell gondolni mit veszünk meg, mert elég gyenge minőségű darabokkal van tele (bár van onnan nagyon jó minőségű ruhám is). Sajnos azonban a minőségromlás egyre több márkánál figyelhető meg.

      Törlés
    2. Itt nem nyitottak új kasszát, 3 ember miatt én se tenném, de ennyire lassú kasszást én már rég láttam. Csak a nagyon unott feje volt rosszabb a sebességnél. Veszprémben voltam, Pesten gondolom nem vesznek fel akárkit ilyen boltba se. H&M-es első élményem ezért elég vegyes lett.
      New Yorker több helyen van, azért ismerem a boltot, ott még ilyen nem történt, elég gyorsan kasszáznak, ott viszont egyszer kiszakította a lány a felsőt amit vettem, mikor levette róla a riasztót (amit nem a varráshoz rakott valami szintén ügyes eladó). A lyukat csak otthon vettem észre, a fülkében láttam volna ha lyukas lett volna, mert fekete felső volt. Itthon pedig nagy vidáman levágtam róla a címkét, hogy akkor kimosom és másnap felveszem. :-S Aztán észrevettem a lyukat... pedig az az eladó 2 éve ott dolgozik, aki tönkrevágta.

      Törlés
    3. Hogy milyen embereket vesznek fel a H&M-ekbe azt nem tudom (de nem is szeretnék általánosítani). De hogy a New Yorkerben lyukat csináltak rá... szép. Megpróbáltad így is visszavinni, hogy levágtad a címkét, hátha...?

      Törlés